Zoek MDM

Bulletin

Ford Windstar

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21655 door handmatig-mechanisch
Ford Windstar Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Ford Windstar uit 1999 en de dashboardverlichting ging niet aan (alleen de zijlichten). Ik heb hem uit elkaar gehaald om te controleren en er bleek een lampje kapot te zijn. Toen ik hem echter weer in elkaar zette, ging hij nog steeds niet aan en werkten de meters (snelheidsmeter, toerenteller, temperatuurmeter, brandstofmeter, urenteller) niet meer. Ik heb gezocht naar informatie, maar alleen de Windstar uit 2001 was beschikbaar en de connectoren kwamen niet overeen.
Als iemand informatie heeft of me advies kan geven over hoe ik dit kan oplossen,

alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21661 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Windstar
IK KENT DIE AUTO NIET GOED, OMDAT HIJ HIER NIET WORDT VERKOCHT. IK ZOU EERST DE ZEKERINGEN CONTROLEREN EN DAARNA, ALS ER EEN POTENTIOMETER IS OM DE STERKTE VAN DE PANEELLAMPJES TE VERLAGEN (OVERBRUG DE POTENTIOMETER OM DIT TE CONTROLEREN). ZODRA DE INDICATOREN NIET MEER WERKEN, EN ALS DE ZEKERINGEN IN OVEREENSTEMMING ZIJN, CONTROLEER DAN DE CONNECTOREN OP HET INDICATORPANEEL OM TE ZIEN OF ZE GOED ZIJN AANGESLOTEN. GROETEN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21682 door handmatig-mechanisch
Onderaan het stuur zit een relaiskastje. Controleer het kastje met de tekst 'instrumentenpaneel'. Als het goed is, controleer dan de schakelaar die de verlichting inschakelt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21718 door handmatig-mechanisch
Groeten en bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de zekeringen en schakelaars gecontroleerd en die zijn in orde. Ik heb de printplaat uit elkaar gehaald en er zitten twee elektronische kaarten op. Eén daarvan was beschadigd (doorgebrand), maar ik kan de data niet zien. Ik heb een spanningsregelaar geïnstalleerd en de lampjes branden nu, maar ze gaan niet uit. Ik denk dat het een SCR of transistor is. Heb je schema's van de printplaat?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #21850 door handmatig-mechanisch
Vertrouw niet op de connectoren, je hebt al twee problemen, maar beide zijn eenvoudig als je goed oplet. Je kamers krijgen een constante min. Controleer bij het aansluiten van de kamers of de plus aankomt. Als dat niet het geval is, ligt het aan je lichtschakelaar. Je apparaten krijgen nu drie kabels per apparaat: een constante min, een signaal en een plus. Als je de schakelaar opent en er geen signaal is, controleer dan de zekering. Zo niet, dan ligt het aan je lichaam.