Zoek MDM

Bulletin

Mazda 323 Coupé 1300cc / 96 Carburateur Probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21538 door handmatig-mechanisch
Carburateurprobleem Mazda 323 Coupé 1300cc / 96 Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen allemaal. Ik heb een probleem met de carburateur van mijn Mazda 323 uit '96. Ik heb al meerdere keren geprobeerd de carburateur te verlagen, maar het probleem blijft bestaan. De auto accelereert wel of slaat af, maar de afstelling is nooit goed. Als ik hem bij een stoplicht start, slaat hij vaak af en moet ik de koppeling gebruiken, eerst een beetje gas geven en dan starten.

Ik ben benieuwd naar jullie kennis over dit onderwerp om me te helpen de auto weer aan de praat te krijgen en het probleem op te lossen.

Alvast bedankt aan iedereen die zo vriendelijk is om een bijdrage te leveren.

Veel succes allemaal!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31678 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mazda 323 Coupe 1300cc / 96 Carburateur Probleem
Goedemorgen, vriend. Ik zou het op prijs stellen als je me zou kunnen helpen. Mijn auto heeft hetzelfde probleem, maar ze hebben de fout nog niet gevonden. Ik neem aan dat je het al hebt opgelost.

Heel erg bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31732 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mazda 323 Coupe 1300cc / 96 Carburateur Probleem
Het probleem bij carburateurauto's bestaat in principe uit de regeling van de sproeiers en de luchtstroom. Er zijn twee mogelijke problemen: het eerste probleem zit in de kalibratie van de kom met de vlotter. Ik raad aan om de basis en de pons op dezelfde manier te vervangen. Controleer de staat van de vlotter en vervang deze bij slijtage. Het tweede probleem zit in de basis van de kom: er is een sproeierwissel voor een standaardkaliber. Ik heb een Mazda 626 en die had hetzelfde probleem. Dit probleem is opgelost door die sproeier ook te vervangen. Laat indien mogelijk ook de benzinepomp controleren, zodat de stroom constant is en zelfs bij een brandstofdruk van 26 psi.