Zoek MDM

Bulletin

Aandrijfas versnellingsbak Citroen Visa II

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #21490 door handmatig-mechanisch
Citroen Visa II versnellingsbak aandrijfas Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een probleem met de versnellingsbak van een VISA. De keerring van de directe overbrenging of aandrijfas is kapot. Ik wilde weten of er een bus aan het uiteinde zit die naar de koppelingsplaat gaat. Bij voorbaat dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #33926 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen Visa II versnellingsbak aandrijfas
Inderdaad. Er zit een bus in het midden van het vliegwiel, waar de punt van de directe aandrijving van de versnellingsbak in gaat. Speling is gemakkelijk te merken. Naast het breken van de afdichting, maakt hij ook een geluid dat gepaard gaat met trillingen telkens wanneer je de koppeling inschakelt. Door dat probleem op te lossen, breken er geen afdichtingen meer en trilt of maakt hij geen geluid meer. Ik hoop dat deze informatie helpt. Mij is hetzelfde overkomen met mijn Visa Club uit 1981. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40350 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen Visa II versnellingsbak aandrijfas

brownie2 schreef: Inderdaad. Er zit een bus in het midden van het vliegwiel, waar het uiteinde van de directe aandrijving van de versnellingsbak in gaat. Het is makkelijk te zien of er speling is. Naast het breken van de afdichting, maakt hij ook een geluid dat gepaard gaat met trillingen elke keer dat je de koppeling intrapt. Door dat te repareren, verbreekt hij geen afdichtingen meer en trilt hij niet meer. Ik hoop dat deze informatie helpt. Hetzelfde overkwam mij met mijn Visa Club uit 1981. Groeten.

Ik heb gegevens nodig over die bus. Zit er een ring of vergrendeling op om te voorkomen dat hij loskomt? Zit hij vastgespijkerd aan de volger? Enzovoort, en zo voort. - Grappig, het overkomt mij nu ook.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40351 door handmatig-mechanisch

peñarolence schreef: IK HEB EEN PROBLEEM MET DE VERSNELLINGSBAK VAN EEN VISA. DE AANDRIJFAS OF AANDRIJFKEERRING IS GEBROKEN. IK WILDE WETEN OF ER EEN BUS AAN HET UITEINDE ZIT DIE NAAR DE KOPPELINGSPLAAT GAAT. BIJ VOORBIJ UW DANK.

Nou, ik ben in Montevideo en heb hetzelfde probleem met mijn Visa 81. Ik wil graag weten of je de limiet hebt gekregen en waar, of dat je die moest hebben. Alvast bedankt.