Zoek MDM

Bulletin

NISSAN SENTRA 1.8 QG18DE MOTOR DRINGENDE HULP

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21291 door handmatig-mechanisch
NISSAN SENTRA 1.8 QG18DE MOTOR DRINGENDE HULP Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik ben begonnen. Bedankt voor het lezen en helpen. Laten we beginnen. Een maand geleden kreeg ik een Nissan Sentra 1.8 uit 2001 met een QG18DE-motor. Er waren twee problemen. Eén daarvan is al opgelost: hij wilde niet starten vanwege de krukas en de krukassensor. Het tweede probleem was olieverbruik en -verbranding. Ik heb het niet kunnen oplossen. Het eerste wat ik deed, was de cilinders en klepafdichtingen polijsten door de cilinderkop te borstelen. De auto werd in elkaar gezet en gestart, maar het probleem bleef aanhouden. De motor werd weer gedemonteerd. De shirts en metalen ringen van de drijfstang en het midden en de klep DE KEERRINGEN ZIJN WEER VERVANGEN. Ik heb hem weer in elkaar gezet en gestart, maar hij produceerde nog steeds blauwe rook en verbrandde olie. Ik besloot een additief in de motor te doen, maar hij bleef olie verbranden. Volgens wat ik las, had de QG18DE-motor een batch die misging en die storing had. Ik zou graag willen weten hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik heb echt jullie hulp nodig. Ik zit vast. Ik zou alle reacties en meningen die jullie me kunnen geven op prijs stellen. Bedankt: woohoo: :( :gek:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden - 14 jaar en 3 maanden geleden #21296 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: NISSAN SENTRA 1.8 QG18DE MOTOR DRINGENDE HULP
Kijk, de enige manieren waarop olie kan verbranden zijn de volgende:
1 door klepseals (anderen noemen ze klepgeleiderdeksels)
2 door gekerfde cilinders
3 versleten of slecht geplaatste ringen
4 geperforeerde zuigers of op hun beurt gebroken of gebarsten
5 ringen die niet overeenkomen met de grootte van de cilinder of zuigers (kleiner)
6 doorgesneden pakking
7 cilinderkop met gebrek aan spanning of op zijn beurt slecht gemonteerd

wat je moet doen is eerst de compressiedruk in alle cilinders controleren en kijken welke lekt als gevolg van verlies van compressiedruk, er moet olie in zitten of verstopte bougies, het volgende is om te kijken of het per cilinder of per cilinderkop is en je ziet het op deze manier:

met alle bougies verwijderd, gemaakt met een oliespuit in de kamer een beetje olie en alleen naar de kamer met verlies van druk (als referentie een halve kleine lepel met olie) en meet de compressiedruk opnieuw, als het toeneemt werk je met het deel van de cilinders, ringen of zuigers (om te controleren of de storing daar is) en als het blijft moet je controleren of het te wijten is aan gebrek aan spanning van de cilinderkop of klepafdichtingen (slecht gemonteerd of de lip van de afdichting is doorgesneden omdat u niet weet hoe u ze moet monteren, wees voorzichtig als u niet weet hoe u ze moet monteren, het gebeurt meestal, maar bij aankoop van de originelen worden deze geleverd als een condoom:kwaadaardig: voor kleppen, u moet het ja of ja plaatsen tijdens het monteren van de afdichting op de klepsteel (de staart) dit voorkomt dat de lip van de afdichting breekt, als u wilt dat het gemakkelijker gebeurt, doe:kwaadaardig: er dan een beetje vaseline of olie op (serieus ja):lachen:

, maar dat er een slechte batch was, dat geeft mij geen goede oplossing daarvoor, wij zijn de monteurs en als u studies hebt, moet u weten hoe het echt wordt gerepareerd, want dat is waar klanten naar op zoek zijn, ze kijken niet naar welke de goede of slechte batches zijn, oké,

kijk naar de aanhaalmomenten en de compressiedrukken, die zijn altijd goed om te weten om een goed verslag van de motor te maken:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: B) B) B) B) :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: ;) ;) ;)
Laatst bewerkt: 14 jaar 3 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #23667 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: NISSAN SENTRA 1.8 QG18DE MOTOR DRINGENDE HULP
Goedemorgen, weet iemand waar de krukassensor van de Sentra uit 2001 zich bevindt? Met vriendelijke groet.....

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #36443 door handmatig-mechanisch
Het zou interessant zijn om te weten of je de ringen al hebt ingelopen. Ik bedoel, heb je de machine "losgemaakt"? Nissan-motorvoeringen zijn zeer slijtvast, zozeer zelfs dat een draaibankwerker specifiek het gebruik van zwarte Hastings-ringen aanraadde om ervoor te zorgen dat ze goed vastzaten (afdichten).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41809 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: NISSAN SENTRA 1.8 QG18DE MOTOR - DRINGENDE HULP
Weet iemand of er een QG18DE roller rocker motor in de Almera (Mexico) uit 2005 zit?