Zoek MDM

Bulletin

Renault Twingo 2000 basis

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21218 door handmatig-mechanisch
renault twingo 2000 base Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw hier en ik wil je laten weten dat mijn auto al een paar maanden rijdt en soms niet start. Dat wil zeggen, de motor blijft constant toeren maken en start misschien pas bij de derde, vierde of vijfde keer. Soms, als ik stationair draai en gas geef, slaat hij plotseling af. Ik heb de accu, bougies en het brandstoffilter vervangen.
Als laatste heb ik alle bougies van de motor schoongemaakt, en dat werkte pas na twee weken.
Nu blijft het probleem bestaan. Ik ben ermee naar de monteur geweest en hij zei dat het een versnellingsbaksensor is.
Weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21221 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Twingo 2000 basis
Hallo vriend, je moet de brandstofdruk controleren. Hoe test je die? Neem een doek bevochtigd met benzine, plaats die op de inlaat van het luchtfilter en stuur iemand om de auto te starten. Dan zul je zien of de auto accelereert. Als het beter gaat wanneer je de doek op de juiste plek legt, is het de pomp die niet de juiste druk heeft. Het kan ook de kilometerstandsensor van de versnellingsbak zijn die kapot is. Deze stuurt geen signaal naar de ECU, waardoor de auto niet goed optrekt in 3, 4 en 5. Ik hoop dat dit je helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21225 door handmatig-mechanisch
Het probleem met uw Twingo is waarschijnlijk de sensor voor het bovenste dode punt, of TDC-sensor zoals hij in het Renault-netwerk heet. Deze bevindt zich aan de linkerkant van de motor in de versnellingsbak en meet het motortoerental. Als deze sensor om welke reden dan ook geen signaal naar de brandstofinjectiecomputer stuurt, gaat deze ervan uit dat de auto is uitgeschakeld en schakelt automatisch de stroom naar een relais uit dat de brandstofpomp en de bobine activeert. Deze signaalisolatie wordt meestal veroorzaakt door vuilophoping in de connector. Om dit definitief op te lossen, kunt u het beste de sensor verwijderen, grondig reinigen en de bedrading rechtstreeks op de sensor solderen.

Test het en laat me weten hoe het is gegaan...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21323 door handmatig-mechanisch
Bedankt jongens voor de info