Zoek MDM

Bulletin

Tiida 50.000 kilometer onderhoud

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21208 door handmatig-mechanisch
Tiida 50.000 kilometer onderhoud Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden,

ik ben net lid geworden van deze groep en zoek informatie over het onderhoud van mijn auto na 80.000 km.

Ik heb niet veel geld om hem naar een Nissan-servicecentrum te brengen. Ik heb onlangs de olie ververst, maar dat is alles. Ik heb het onderhoudsboekje niet kunnen vinden om te zien wat er nog meer moet gebeuren.

Vandaag hoorde ik een vreemd geluid en ik ben bang dat er iets mis is (het is een model uit 2008).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik wil hem niet naar een servicecentrum brengen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21214 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Tiida 50.000 kilometer onderhoud
Goedenavond vriend, u moet er rekening mee houden dat u bij een onderhoudsbeurt aan een voertuig het oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter, distributieriem en de bijbehorende spanner en bougies moet vervangen. Vergeet niet dat de bougie en olie tegelijkertijd worden vervangen. Het lucht- en benzinefilter moeten maandelijks worden vervangen, omdat de benzine in de tank die wordt vervoerd of in de tanks bij tankstations erg vuil kan zijn. U moet rekening houden met de kilometerstand van de riem; deze mag niet meer dan 40.000 kilometer bedragen, afhankelijk van de kwaliteit van de riem en de olie na 5.000 of 6.000 kilometer. Ik hoop dat mijn hulp nuttig voor u is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21215 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Tiida 50.000 kilometer onderhoud
Vervang de riem, riemspanner, brandstof- en luchtfilter en bougies afhankelijk van de kilometerstand.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21217 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de begeleiding.

Kunt u mij een betrouwbare service aanbevelen die het onderhoud kan uitvoeren? Ik woon in Maipu (Santiago) en dit is de eerste keer dat ik dit onderhoud buiten de technische dienst van Nissan ga uitvoeren.

Met vriendelijke groet,

Lucía