Zoek MDM

Bulletin

OPLAADPROBLEMEN MET DE D-MAX 4X4 3.0 ACCU

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20748 door handmatig-mechanisch
OPLAADPROBLEMEN MET DE D-MAX 4X4 3.0 ACCU Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een DMAX 4x4 3.0 pick-uptruck en ik heb al een week problemen met het opladen van de accu. Ik heb een nieuwe gekocht en het probleem is nog steeds hetzelfde.
Ze hebben de dynamo gecontroleerd en die werkt prima. Ze hebben alle bedrading van de motor getest... nu laadt de accu op, maar alleen als de verlichting uit is en ik geen andere accessoires heb...
Ze hebben onlangs de motor gedemonteerd om de klepsteelkeerringen en het carter te vervangen... zou dat het probleem kunnen zijn?

Help me alsjeblieft... Ik wil niet blijven geld uitgeven aan dingen die niet werken.

BESTE RESERVATIES

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20754 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: OPLAADPROBLEMEN MET DE D-MAX 4X4 3.0 ACCU
Hallo vriend, wat er met je gebeurt, lijkt vreemd. Meet de dynamo eens door met een accutester. Die zou een spanning van 13,9-14 volt moeten leveren. Zet dan alle lampen en de verwarming aan en kijk hoeveel de spanning daalt. Laat het me weten, dan kunnen we een oplossing vinden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20755 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: OPLAADPROBLEMEN MET DE D-MAX 4X4 3.0 ACCU
Ik heb de metingen al gedaan en ze zijn als volgt:
met alleen de motor draaiend geeft hij 13,9 en 14 volt aan.
Met verlichting, radio, airconditioning en mistlampen geeft hij 12,7 volt aan. Als ik gas geef, loopt hij op tot 13 volt en begint dan weer te dalen.

Bedankt voor je hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20757 door handmatig-mechanisch
Controleer de stroomsterkte, sluit een stroomtang aan en vergelijk die gegevens met het plaatje op de dynamo. Die staat meestal op 10 ampère. Dit varieert een beetje per model. Wees voorzichtig bij 2500 - 3000 tpm. Deze test kan worden uitgevoerd. Ah, wat is de kilometerstand van je truck? En nog een vraag: de dynamo was erg vervuild met olie. Kijk, eerlijk gezegd, het probleem zit niet verder dan de dynamo. Het zou de spanningsregelaar kunnen zijn, of ze hebben de dynamo niet goed gecontroleerd. Doe die tests en laat het me weten. Succes. Doei.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20760 door handmatig-mechanisch
We hebben de regelaar al vervangen omdat er een aantal doorgebrande diodes waren. We hebben de dynamo verwijderd en op een testbank gezet, waar alles zonder problemen verliep.

Wat zou het kunnen zijn???