Zoek MDM

Bulletin

Gebrek aan vermogen in de Cordoba TDI 90 pk AGR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20659 door handmatig-mechanisch
Gebrek aan vermogen in de Cordoba TDI 90 pk AGR. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb hulp nodig. Ik heb een 90 pk Cordoba TDI gekocht met een kapotte cilinderkop vanwege een gebroken distributieriem. Ik heb een nieuwe gemonteerd en de auto loopt goed, maar trekt niet. Hij gaat van 1000 naar 2000 tpm in één keer, maar daarboven komt hij moeilijk omhoog en blijft het als een atmosferische motor. Ik heb de flowmeter vervangen, maar hij blijft hetzelfde. Ik heb de EGR schoongemaakt, maar niets. Als ik de diagnosetool gebruik, krijg ik alleen een foutmelding: een overdrukventiel van de solenoïdeklep. De turbo werkt, maar als ik gas geef, zwellen de intercoolerleidingen op, maar hij heeft niet de trekkracht van deze motoren. Ik zou het op prijs stellen als u me hierbij kunt helpen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20667 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Gebrek aan vermogen in een Cordoba TDI 90 pk AGR
Test de klep die de turbo aanstuurt (N75)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20675 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Gebrek aan vermogen in een Cordoba TDI 90 pk AGR
Ik ben heel dankbaar, maar kunt u mij vertellen waar het is?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden - 14 jaar en 4 maanden geleden #20687 door handmatig-mechanisch
Volg de slang die uit de actuator komt (hij zit naast de turbo, het is als een pomp die hem activeert) en hij brengt je naar de klep die ik al noemde... om hem te testen kun je hem schoonmaken met een residuvrije spray, de luchtslangen en de stekkerdoos losmaken en door de twee luchtinlaten spuiten (degene die naast elkaar zitten). Het kan de moeite waard zijn om hem te testen, groetjes;)
Laatst bewerkt: 14 jaar 4 maanden geleden door .