Zoek MDM

Bulletin

Probleem met 4x4-activering voor Explorer uit 1992

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27547 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met 4x4-activering voor Explorer uit 1992
Nou,

de procedure die ik volgde is de volgende:

1- Ik heb de elektrische schema's van de tussenbak van de Ford Explorer uit 1992.
2- Controleer of er geen componenten ontbreken (functionele componenten van de tussenbak).
3- De truck heeft achterin, naast de sleutel om de wielen te verwijderen, de 4x4-controller. Deze controller heeft een rode led die zou moeten branden als je een halve sleutel hebt of als de motor draait. Controleer of de led werkt
. Als deze led kapot is, reset je de controller (er zit een witte knop naast). Wanneer je hem reset, gaat de led branden
. Zet de motor aan, zet hem in neutraal en druk bij 0 km/u op de 4x4-knop. Als je led uitgaat, heb je een hoge stroomsterkte en is je controller beschermd.

In mijn geval sloeg ik een paar keer met een kleine hamer op de motor in de tussenbak, en dat werkte (in mijn geval werd het vervangen van de motor aanbevolen), maar hij werkt nog steeds totdat hij weer kapotgaat. Ik zal hem vervangen.

Ik zal de schema's toevoegen. Als je een probleem hebt of als er iets anders aan de hand blijkt te zijn, laat het me dan weten

. De werkelijke bedradingskleuren staan in de schema's.

Ik ben benieuwd, waar kom je vandaan?

Ik hoop dat deze informatie helpt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27617 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met 4x4-activering voor Explorer uit 1992
Hartelijk dank voor je reactie aan Ferdav. Ik kom uit Santa Cruz, Bolivia. Ik heb de 4x4-controller gecontroleerd en de led brandt. Ik heb het mechanische onderdeel gecontroleerd en het bleek dat de motor kapot was. Ik heb wat interne reparaties uitgevoerd. Ik kan je vertellen dat de knop met de tekst "4x4" werkt, hij activeert en deactiveert, maar de knop met de tekst "low range" schakelt de motor niet in of uit. Wat denk je dat het probleem is?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27618 door handmatig-mechanisch
Trouwens, Fradv, waar kan ik de handleidingen die je hebt bijgevoegd downloaden? Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27619 door handmatig-mechanisch
er zijn voorwaarden voor het activeren van laag bereik

1-start uw motor
2-zet hem in neutraal
3-de snelheid moet 0 km/
zijn 4-activeer de PB die 4X4 zegt totdat de richtingaanwijzerled gaat
branden 5- zodra de 4x4-led brandt, drukt u op de PB voor laag bereik, de richtingaanwijzerled voor laag bereik gaat branden (er zullen wat "piepende" geluiden te horen zijn in de tussenbak)

en dat is alles u kunt uw Explorer in de lage modus gebruiken

om laag bereik te deactiveren

1-zet hem in neutraal
2-houd vast op 0 km/u
3-druk op de PB voor laag bereik, deze modus wordt gedeactiveerd (de richtingaanwijzerled gaat uit)
4-druk op de PB voor 4X4 (de richtingaanwijzerled voor 4x4 wordt gedeactiveerd)

en dat is alles u hebt nu de normale modus

met betrekking tot de diagrammen Ik heb ze in de ondemand5-encyclopedie staan, er is een verscheidenheid aan vele automodellen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27630 door handmatig-mechanisch
Ferdav, nogmaals bedankt voor de uitleg. Mocht ik nog meer problemen hebben, dan hoop ik je te blijven raadplegen, want het is duidelijk dat je weet waar je het over hebt. Groeten.