Zoek MDM

Bulletin

Probleem met 4x4-activering voor Explorer uit 1992

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20478 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een probleem met de 4x4-activering van mijn For Explorer

. Ik druk op de knop voor laag bereik en er verandert niets (de indicator-led gaat niet aan)
. Ik druk op de 4x4-knop en er verandert niets (de indicator gaat niet aan).

Ik heb gezocht naar een elektricien die dit systeem kan repareren, maar ik heb hem niet gevonden.

Kan iemand me helpen of begeleiden bij dit probleem?

Ik zou het op prijs stellen als iemand het elektrische schema van de 4x4-module heeft,

of een tip om deze module te verwijderen
en het 4x4-systeem met swish te laten werken

Ik zou alle informatie op prijs stellen,
alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21132 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met 4x4-activering voor Explorer uit 1992
probleem opgelost

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27455 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met 4x4-activering voor Explorer uit 1992
Hoi Ferdav, ik ben nieuw op dit forum en heb je probleem opgelost.
Ik heb ook een Ford stationwagen uit '92 en heb hetzelfde probleem. Ik vroeg me af of je me zou kunnen helpen of uitleggen hoe je het hebt opgelost. Alvast bedankt voor je hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27545 door handmatig-mechanisch
Nou,

de procedure die ik volgde is de volgende:

1- Ik heb de elektrische schema's van de tussenbak van de Ford Explorer uit 1992.
2- Controleer of er geen componenten ontbreken (functionele componenten van de tussenbak).
3- De truck heeft achterin, naast de sleutel om de wielen te verwijderen, de 4x4-controller. Deze controller heeft een rode led die zou moeten branden als je een halve sleutel hebt of als de motor draait. Controleer of de led werkt
. Als deze led kapot is, reset je de controller (er zit een witte knop naast). Wanneer je hem reset, gaat de led branden
. Zet de motor aan, zet hem in neutraal en druk bij 0 km/u op de 4x4-knop. Als je led uitgaat, heb je een hoge stroomsterkte en is je controller beschermd.

In mijn geval sloeg ik een paar keer met een kleine hamer op de motor in de tussenbak, en dat werkte (in mijn geval werd het vervangen van de motor aanbevolen), maar hij werkt nog steeds totdat hij weer kapotgaat. Ik zal hem vervangen.

Ik zal de schema's toevoegen. Als je een probleem hebt of als er iets anders aan de hand blijkt te zijn, laat het me dan weten

. De werkelijke bedradingskleuren staan in de schema's.

Ik ben benieuwd, waar kom je vandaan?

Ik hoop dat deze informatie helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27546 door handmatig-mechanisch
Nou,

de procedure die ik volgde is de volgende:

1- Ik heb de elektrische schema's van de tussenbak van de Ford Explorer uit 1992.
2- Controleer of er geen componenten ontbreken (functionele componenten van de tussenbak).
3- De truck heeft achterin, naast de sleutel om de wielen te verwijderen, de 4x4-controller. Deze controller heeft een rode led die zou moeten branden als je een halve sleutel hebt of als de motor draait. Controleer of de led werkt
. Als deze led kapot is, reset je de controller (er zit een witte knop naast). Wanneer je hem reset, gaat de led branden
. Zet de motor aan, zet hem in neutraal en druk bij 0 km/u op de 4x4-knop. Als je led uitgaat, heb je een hoge stroomsterkte en is je controller beschermd.

In mijn geval sloeg ik een paar keer met een kleine hamer op de motor in de tussenbak, en dat werkte (in mijn geval werd het vervangen van de motor aanbevolen), maar hij werkt nog steeds totdat hij weer kapotgaat. Ik zal hem vervangen.

Ik zal de schema's toevoegen. Als je een probleem hebt of als er iets anders aan de hand blijkt te zijn, laat het me dan weten

. De werkelijke bedradingskleuren staan in de schema's.

Ik ben benieuwd, waar kom je vandaan?

Ik hoop dat deze informatie helpt.