Zoek MDM

Bulletin

GELUID IN MERIVA (BENZINEPOMP)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20412 door handmatig-mechanisch
Geluid in Meriva (benzinepomp) Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Meriva 1.8 uit 2008 met 111.599 km op de teller. Sinds ik hem kocht, heb ik hem bij de dealer laten onderhouden tot de garantie was afgelopen. Ik ben consequent in de onderhoudsbeurten. Sterker nog, ik doe ze thuis. Ik ververs de olie, bougies, luchtfilter en olie volgens de handleiding. Ik breng hem naar de monteur om de riem te laten vervangen. Maar al 2-3 maanden hoor ik onder de achterbank een zoemend geluid. Dat geluid is geleidelijk toegenomen. Het bevindt zich op het niveau van de brandstoftank. Hij trilt als je hem aanraakt. Ik stel me voor dat het de pomp is. Deze auto heeft geen benzine. FILTER, HOE DAN OOK. Denk je dat de pomp kapot is? Kan hij schoongemaakt worden? Of heeft iemand soortgelijke problemen gehad en wat zijn de oplossingen? Ik waardeer je hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20414 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: GELUID IN MERIVA (BENZINEPOMP)
Hoi Luis. Zoals de monteur je al vertelde, staat de pomp op het punt om kapot te gaan... of misschien niet! Ik zag ze een geluid maken dat perfect hoorbaar was van buiten de auto... en daar zijn ze dan, hard aan het werk. Vervang hem als hij het begeeft.
Het geluid wordt veroorzaakt door speling op de as. Hij hoeft niet schoongemaakt te worden, tenzij het komt door een onbedoelde blokkering.
Het is een klein probleempje...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.