Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij injectorproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20267 door handmatig-mechanisch
Hulp bij injectorproblemen Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een probleem met mijn Golf 91 MK2. De motor en cilinderkop zijn gereviseerd. Hij moest volledig gedemonteerd worden om hem naar de slijptol te brengen. Het probleem is dat wanneer ik alles weer in elkaar zet en de motor start, hij niet start. Wat er gebeurt, is dat de zuigerkamers zich vullen met benzine, tot het punt dat de motor niet meer kan draaien. Ze lopen praktisch helemaal vol. Wat er gebeurt, is dat zodra ik de sleutel omdraai, de injectoren beginnen met brandstof inspuiten, maar ze stoppen niet. Ik waardeer jullie hulp alvast. Het brandstofsysteem is de digifant.

Ik wacht op jullie reacties, want ik moet hem echt starten.
Bedankt... Groeten

...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20272 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij injectorproblemen
Hallo, in het Digifant-systeem worden de injectoren gelijktijdig aangestuurd via pin 12 van de motorcontroller (voor het jaar dat u beschrijft, zou dit de bruine draad moeten zijn). Controleer of dit circuit niet aan de massa is aangesloten, terwijl de injectoren en de ECU-connector losgekoppeld zijn. Zo ja, repareer dan de bedrading. Zo niet, sluit dan de injectoren één voor één aan en controleer bovenstaande. Als u geen resultaat krijgt, probeer dan een andere motor-ECU. Groeten uit Chili.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20278 door handmatig-mechanisch
Ik heb de bedrading al gecontroleerd zoals je me vertelde, maar alles is in orde. Vandaag heb ik een andere ECU gekregen. Morgen sluit ik hem aan en laat ik je weten hoe het gegaan is.

Bedankt voor je reactie

. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20294 door handmatig-mechanisch
HALLO. WAT JE KUNT DOEN OM TE TESTEN OF HET DE ECU IS, IS MET EEN 12V LED OP DE INJECTORCONNECTOR. ALS HET LAMPJE KNIPT, ZOUDEN DE NEGATIEVE PULS VAN DE ECU IN OVEREENSTEMMING ZIJN. ALS HET BLIJFT BLIJVEN, MOET JE DE ECU VERVANGEN. GROETEN