Zoek MDM

Bulletin

Help mij alstublieft met mijn Megane.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20225 door handmatig-mechanisch
Help me alsjeblieft met mijn Mégane. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goede dag, kan iemand me helpen? Ik zou het enorm waarderen! Ik heb problemen met mijn Renault Megane, een 2.0 16-kleppenmotor uit 2004. Mijn probleem is dat de motor vacuüm zuigt en lucht aanzuigt via de oliepeilstok! En als hij lang stilstaat, verbrandt hij olie en rookt hij als ik hem start! Kan iemand me alsjeblieft helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20234 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help me met mijn Megane
Hoi Miguel. Die motoren hebben een flinke boost. Ik zie de rook bij het starten meer uit de klepsteelafdichtingen, die olie in de verbrandingskamers lekken als ze stilstaan. De auto verbruikt vrijwel zeker wat olie tussen de verversingen door.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20244 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help me met mijn Megane
Bedankt vriend, mijn grootste probleem is eigenlijk het vacuüm in de olie. Ik zeg je dat er lucht wordt aangezogen waar de oliepeilstok zit, alsof het ventilatiesysteem verstopt zit. Ze vertelden me dat dit misschien de oorzaak is van de olierecirculatie in het verbrandingssysteem. Ik zou graag willen weten of iemand dit probleem kent of weet hoe het op te lossen is. Ik heb hem naar een monteur gebracht, maar p.s. niemand weet hier iets van, en tja, om het aan hen over te laten en het zelf te laten uitproberen, geeft me niet veel vertrouwen. En bij de dealer willen ze me alles afpakken, alleen maar om een diagnose te stellen! Niet eens om het te repareren. Ik waardeer je tijd!