Zoek MDM

Bulletin

Ik wou dat je mij kon helpen, dank je wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20180 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik wil graag dat u mij helpt, dank u wel.
Sterker nog, zelfs met de potentiometers niet synchroon, zou de auto moeten starten, maar de acceleratie wordt beperkt. Hij laat je niet accelereren, omdat hij in de beschermingsmodus gaat. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20193 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik wil graag dat u mij helpt, dank u wel.
Bedankt Bonice voor de oprechte informatie....

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20195 door handmatig-mechanisch
Dank je wel, Bonice, uit de grond van mijn hart. Ik heb ook problemen met een Caravan uit 1997 met een 3.3L motor. Er is geen vonk of stroom in de injectoren, en de pulsatie is ook weg. Wat denk jij? Dank je wel...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20197 door handmatig-mechanisch
Heb je gescand of codes gezien? Chrysler werkt anders dan andere merken. Zij gebruiken een relais genaamd ASD, oftewel auto shut-down relais, dat alle positieve contacten van de injectoren en de bobine aanstuurt. De computer gebruikt deze strategie: wanneer je de schakelaar omzet, activeert hij de ASD- en pomprelais en laat ze weer los. Dit is bedoeld om eerst de brandstofrail onder druk te zetten en vervolgens een eerste controle van de injectoren en bobines uit te voeren (controle op doorverbinding in de wikkelingen). Zodra je het contact aanzet, activeert de computer, zodra hij via het CKP-signaal ziet dat de motor aanslaat, permanent de pomp- en ASD-relais, waardoor de motor start. Dat ASD-relais faalt vaak, zowel in de contacten van de contactdoos waar het in zit als in de contactpunten. Scan het relais als je kunt en geef me de foutcodes, zodat ik je verder kan helpen. Startte de Nissan? Ik hoor je opmerkingen graag. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20199 door handmatig-mechanisch
Nou, kijk, de caravan geeft me geen foutmeldingen, maar ik heb de scanner aangesloten en in de gegevens zag ik dat de krukas en de ontstekingsvervroeging niet bewegen als de motor draait. Maar zoals ik al eerder zei, loopt er geen stroom door de injectoren of vonk in de bobines, en nog iets: de brandstofpomp wordt niet geactiveerd. Kunt u mij uw mening geven? Bedankt. En wat de Nissan betreft, ik ben er bij een vriend aan het werken, maar ik ga er morgen heen om te kijken wat ik kan vinden. Bedankt.