Zoek MDM

Bulletin

injectiefalen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20137 door handmatig-mechanisch
Injectiefout Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik zou graag hulp willen bij het oplossen van een storing in een Peugeot Partner diesel uit 2005.

De motor begon met injectieproblemen, viel toen stil, startte en viel weer uit, alsof de olie op was. Ik heb het hele circuit gecontroleerd en er zit olie in. Ik heb hem ook gevuld, maar hij start en slaat meteen weer af.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20152 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: Injectiestoring
Hallo vriend. Je hebt weinig informatie gegeven over het type motor van je Peugeot-busje. Ik zou beginnen met het vervangen van het brandstoffilter en het controleren op lekkages.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20165 door handmatig-mechanisch
Het is heel vreemd, heb je er de laatste tijd niets aan gedaan? Ik zal je vertellen over een reparatie, en kijken hoe de dieselstroom de inlaat van de pomp bereikt. De zuignappen van de tank breken vaak en zorgen ervoor dat de diesel niet goed naar de motor stroomt. Je zou ook problemen kunnen hebben met de magneetklep van de pomp, die zou je moeten testen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20174 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie, kijk, de motor is een Dw8, een dieselmotor met een mechanische pomp. Het probleem is dat hij tekenen van olieverlies begon te vertonen. Ik heb de lamp ontlucht en hij werkte prima, maar toen begon hij problemen te geven. Hij begon te werken, maar toen ik gas gaf, viel hij uit. Na een paar pogingen startte hij en viel hij uit...

Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20191 door handmatig-mechanisch
Uit wat je zegt, lijkt het een brandstofprobleem te zijn. Vul de brandstofpomp met de balg tot deze hard is geworden en controleer de filterbeker onderaan, aan de kant van de brandstofinjectiepomp, om te zien of er brandstof lekt. Zo niet, probeer dan de balg van de primer te overbruggen door de slang aan te sluiten (zonder de sproeiers te beschadigen), start de motor en controleer of het probleem aanhoudt. De balg van de primer kan problemen veroorzaken; vervang deze dan door een nieuwe.
Als het probleem aanhoudt, is de brandstofmeter mogelijk verstopt of kapot. Dit zijn de meest voorkomende en goedkope storingen. Vervolgens gaan we verder met de brandstofinjectiepomp, wat hopelijk niet het geval is.
Succes, laat het ons weten.