Zoek MDM

Bulletin

Ford Ranger ontstekingsprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden - 14 jaar en 7 maanden geleden #20003 door handmatig-mechanisch
Ford Ranger ontstekingsprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een probleem met een Ford Ranger 4x4 3.0 V6-motor, bouwjaar 99. Hij start niet. Ik heb de injectorpuls gecontroleerd en die is in orde. Er komt wel stroom binnen. De brandstofpomp, nokkenassensor en krukas zijn vervangen, maar er is verder niets aan gedaan. Ik heb de olie, filters, etc. vervangen. Er worden geen fouten weergegeven op de scanner. Het enige probleem is dat er een rood lampje knippert als ik de sleutel omdraai. Er staat DIEFSTAL. De auto heeft een originele sleutel. Ze vertellen me dat het de overdrachtschip zou kunnen zijn, maar eerlijk gezegd weet ik daar niets van. Ik zou graag willen weten wat ik eraan kan doen. Het maakt me gek. Ik heb de ontstekingskaarsen al vervangen en de volgorde van de ontsteking gecontroleerd. Alles klopt. Het enige is dat er niets brandt. Er branden alleen lampjes op het dashboard en bij de sleutel. De accu is nieuw, de dynamo, de startmotor, alles is gecontroleerd. Ik zou graag willen weten wat ik kan doen of hoe ik het vermeende chipprobleem kan oplossen, zodat de auto weer normaal start. Of wat kunt u mij adviseren? Ik heb daar geen ervaring mee. Help me alstublieft :(
Laatst bewerkt: 14 jaar 7 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20020 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Ranger ontstekingsprobleem
U begrijpt het probleem echt goed. Nou, ik hoop dat mijn advies nuttig is. Uw probleem is dat de antidiefstalfunctie is geactiveerd. Dit betekent antidiefstal. De meest voorkomende oorzaken die deze beveiliging activeren, zijn het forceren van sloten met elektronische alarmen, een kortsluiting in het elektrische systeem en in sommige gevallen het loskoppelen van de accu zonder de computer te beveiligen met een elektrisch hulpsignaal, of het vervangen van de originele computer. De enige oplossing voor dit probleem is het herprogrammeren van de bestaande numerieke combinatie in het geheugen van de computer en de combinatie van de contactsleutelchip. Dit kan alleen worden bereikt door een speciale scanner voor deze gevallen aan te sluiten. Slotenmakers zijn degenen die dit type scanner gebruiken en zij gebruiken dit apparaat om de combinatie van nieuwe sleutels met een chip te programmeren. Ik raad u aan om iemand te raadplegen die u goed kan begeleiden. Groeten en veel succes. Laat het ons weten als u het probleem hebt opgelost, zodat we de oplossing kunnen vinden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20039 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Ranger ontstekingsprobleem
Hallo, probeer het 2 uur in contact te laten, zelfs als de sleuteltransporter geprogrammeerd is. Zo niet, dan is het mogelijk dat de transporter zelf niet werkt. U moet de transporter, model TP 02, vervangen en programmeren met een OBD2MAX-scanner. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20045 door handmatig-mechanisch
Hoi maat, je kunt hem ook programmeren met een SJ4-scanner. Ga naar Ford en klik op 'sleutel programmeren'. Controleer ook of de kabels die onder het dashboard uit de Swiss cilinder komen, goed zijn aangesloten. Controleer ten slotte, wanneer je de Swiss opent, of de TIF bijna aangaat. Hij zou een paar seconden moeten aangaan en als hij na 3 seconden weer uitgaat met de Swiss open, is het systeem in orde.