Hallo allemaal, ik heb een probleem met een Ford Ranger 4x4 3.0 V6-motor, bouwjaar 99. Hij start niet. Ik heb de injectorpuls gecontroleerd en die is in orde. Er komt wel stroom binnen. De brandstofpomp, nokkenassensor en krukas zijn vervangen, maar er is verder niets aan gedaan. Ik heb de olie, filters, etc. vervangen. Er worden geen fouten weergegeven op de scanner. Het enige probleem is dat er een rood lampje knippert als ik de sleutel omdraai. Er staat DIEFSTAL. De auto heeft een originele sleutel. Ze vertellen me dat het de overdrachtschip zou kunnen zijn, maar eerlijk gezegd weet ik daar niets van. Ik zou graag willen weten wat ik eraan kan doen. Het maakt me gek. Ik heb de ontstekingskaarsen al vervangen en de volgorde van de ontsteking gecontroleerd. Alles klopt. Het enige is dat er niets brandt. Er branden alleen lampjes op het dashboard en bij de sleutel. De accu is nieuw, de dynamo, de startmotor, alles is gecontroleerd. Ik zou graag willen weten wat ik kan doen of hoe ik het vermeende chipprobleem kan oplossen, zodat de auto weer normaal start. Of wat kunt u mij adviseren? Ik heb daar geen ervaring mee. Help me alstublieft :(