Zoek MDM

Bulletin

INJECTIEPOMP 306 1.9 TD merk LUCAS

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19981 door handmatig-mechanisch
INJECTIEPOMP 306 1.9 TD merk LUCAS Gepubliceerd door manual-mecanica
Kan iemand mij vertellen of het distributietandwiel dat de dieselpomp aandrijft maar één vergrendelingspositie heeft? Het is noodzakelijk om de motor bij het vliegwiel te vergrendelen, naast de twee M8 x 1,25 bouten die in het tandwiel gaan.

Bedankt

. P.S.: Ik vraag dit omdat ik de brandstofpomp moet verwijderen en ik geen fout wil maken.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #20063 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: 306 1.9 TD INJECTIEPOMP, merk LUCAS
Hallo, zie je, het eerste wat je moet blokkeren is de krukas en dan de as, maar de echte procedure is vóór het bovenste dode punt, ongeveer 6 graden, geef het een mm voorspanning. Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20149 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: 306 1.9 TD INJECTIEPOMP, merk LUCAS
Hoi Polilla, bedankt voor de info. Het laatste stukje is me eigenlijk niet helemaal duidelijk. Voor mij is het voldoende om te weten dat zodra het vliegwiel geblokkeerd is, de poelie van de injectiepomp automatisch blokkeert.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20151 door handmatig-mechanisch
Hallo Alfajor. Zodra je de krukasvergrendeling hebt, zouden de twee M8x125-bouten op de pomppoelie perfect moeten passen. Draai ze goed vast en je kunt de pomp verwijderen zonder de distributieriem te hoeven verwijderen of de spanning te verlagen. Als je twijfelt over de staat van de distributieriem, kun je deze beter snel vervangen dan er later spijt van krijgen.
Ik hoop dat dit testament je helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20184 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een 71 podasetos. Je kunt hem verwijderen zonder de spanning te verwijderen. Hij heeft twee 6 mm schroeven om het rondsel vast te zetten en de pomp te verwijderen. Je zult zien dat wat ik je eerder vertelde, net achter de pomp een schroef zit waar de comparator voor de pompvoorspanning op zit. Maar als je die niet hebt, zal de brandweerman, als je hem ter reparatie aanbiedt, hem in de voorspanningspositie blokkeren en wanneer je de motor afstelt, hoef je hem alleen nog maar te monteren en te starten. GROETEN