Alvast bedankt voor je reactie.
Ik wilde even wat over Renaults horen.
Wat een slechte ervaring met Renaults. Hier is een verhaal:
ik kocht een Renault Mégane uit 2003 met een automatische transmissie. Ik heb ook vaak problemen gehad met die auto, en ze verkopen hem voor extreem hoge prijzen. Een maand na mijn aankoop begaf het elektronische ontstekingssysteem het om 23.00 uur. Ongeveer drie maanden later begaf hij het. Ongeveer zes maanden later begaf de accu het, dus ging ik terug naar de garage. Ongeveer een jaar later liet hij me weer gestrand achter door een defecte accu. Tegelijkertijd, ongeveer zes maanden later, begon hij oververhit te raken. Ik bracht hem terug naar de dealer. Ze dachten dat ze hem hadden teruggebracht met de bewering dat er geen probleem was en activeerden stiekem de verwarming, zodat ik niet zou merken dat hij oververhit raakte. Ik bracht hem naar verschillende particuliere garages en ze vertelden me dat het probleem bij de automatische transmissie lag.
De dealer heeft de transmissie NOOIT gecontroleerd.
De auto sloeg ook zonder waarschuwing af tijdens het rijden.
Ik bleef de auto gebruiken omdat ik geen ander vervoermiddel had. De auto is in minder dan twee jaar tijd ongeveer acht keer bij de dealer geweest. De Renault-monteurs konden er nooit achter komen waarom de auto oververhit raakte. Ik had de auto na twee jaar moeten verkopen vanwege de vele mankementen. Maar vanwege medische problemen heb ik dat niet gedaan. Op een dag ging de automatische transmissie kapot, wat me maar liefst 20.000 peso kostte. De auto bleef oververhit raken, dus de aandrijfketting, waterpomp, temperatuursensoren en het koelsysteem werden ontlucht en vervangen. Kortom, pure problemen. Dus besloot ik hem te verkopen.
Toen ik naar de dealers ging, vertelden ze me dat het algemeen bekend was dat Renaults slecht presteren en dat niemand ze wil kopen.
En als ze hem dan toch kopen, dan gaat de prijs van de auto flink omhoog.
Met vriendelijke groet,
David M.