Zoek MDM

Bulletin

Renault Megane 2003 Automatische transmissie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 8 maanden geleden #1979 door handmatig-mechanisch
Renault Megane 2003 Automatische Transmissie. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden. Ik kom uit Mexico-Stad en heb een vraag.

Ik had een Renault en die was in een erbarmelijke staat.
Ik heb hem verkocht omdat ik het zat was om steeds maar weer reparaties uit te voeren.

Toen ik hem te koop aanbood, vertelden ze me dat deze auto's erg slecht zijn en dat de dealers dat weten, waardoor de verkoopprijs zo laag is.

Waarom zijn Renault-auto's zo slecht?

Met vriendelijke groet,
David M.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 8 maanden geleden #1981 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane 2003 Automatische transmissie.
Hallo NDA, welkom op het forum.
Waarom zijn Renaults zo slecht? Hahaha. Dat is net zoiets als vragen waarom het heelal uitdijt en of er leven is...

Fabrikanten zetten hun "motoren" tegenwoordig op de weg om maximaal 7 jaar of 200.000 km mee te gaan; de productiekosten van de grote merken zijn net zo ernstig als de kwestie van het recyclen van de auto's zelf en hun afval.

Aan de andere kant hebben we de Aziaten en Oost-Europeanen die enorme druk op de markt uitoefenen en onder de marktprijs produceren.

Kortom, ze maken de helft van de onderdelen van plastic, de andere helft van papier, en wat overblijft is een auto met een zeer lage restwaarde (een Mercedes van € 60.000 over 10 jaar is niet hetzelfde als een Renault van € 7.500 over 10 jaar).

Niet alleen Renault, let wel, General Motors moest Daewoo overnemen omdat het Opel voor de gek hield door zeer concurrerende auto's in de sector tegen een lagere prijs uit te brengen. Nu wordt Daewoo in Europa op de markt gebracht onder het merk Chevrolet.

Als een fabriek kan besparen op een gloeilamp van € 0,30, dan zal dat ook gebeuren, want vermenigvuldigd met honderden auto's per dag gedurende 365 dagen, is dat een hoop geld.

Proost, ik hoop dat je niet depressief wordt na het lezen hiervan!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 8 maanden geleden #1990 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane 2003 Automatische transmissie.
Megabeat, als elektromonteur bij Renault, brengt me in verlegenheid. De helft van de auto is van plastic (maar wel slecht). Er zijn talloze elektrische problemen omdat we, zoals je zegt, moeten besparen, en de kabelbomen strak staan, waardoor de connectorpennen losraken of ergens tegenaan schuren. De ruimte, nou ja, beter gezegd, er is helemaal geen ruimte. Het is een schande hoe auto's gemaakt worden.
Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 8 maanden geleden #1995 door handmatig-mechanisch
Alvast bedankt voor je reactie.

Ik wilde even wat over Renaults horen.
Wat een slechte ervaring met Renaults. Hier is een verhaal:

ik kocht een Renault Mégane uit 2003 met een automatische transmissie. Ik heb ook vaak problemen gehad met die auto, en ze verkopen hem voor extreem hoge prijzen. Een maand na mijn aankoop begaf het elektronische ontstekingssysteem het om 23.00 uur. Ongeveer drie maanden later begaf hij het. Ongeveer zes maanden later begaf de accu het, dus ging ik terug naar de garage. Ongeveer een jaar later liet hij me weer gestrand achter door een defecte accu. Tegelijkertijd, ongeveer zes maanden later, begon hij oververhit te raken. Ik bracht hem terug naar de dealer. Ze dachten dat ze hem hadden teruggebracht met de bewering dat er geen probleem was en activeerden stiekem de verwarming, zodat ik niet zou merken dat hij oververhit raakte. Ik bracht hem naar verschillende particuliere garages en ze vertelden me dat het probleem bij de automatische transmissie lag.
De dealer heeft de transmissie NOOIT gecontroleerd.
De auto sloeg ook zonder waarschuwing af tijdens het rijden.
Ik bleef de auto gebruiken omdat ik geen ander vervoermiddel had. De auto is in minder dan twee jaar tijd ongeveer acht keer bij de dealer geweest. De Renault-monteurs konden er nooit achter komen waarom de auto oververhit raakte. Ik had de auto na twee jaar moeten verkopen vanwege de vele mankementen. Maar vanwege medische problemen heb ik dat niet gedaan. Op een dag ging de automatische transmissie kapot, wat me maar liefst 20.000 peso kostte. De auto bleef oververhit raken, dus de aandrijfketting, waterpomp, temperatuursensoren en het koelsysteem werden ontlucht en vervangen. Kortom, pure problemen. Dus besloot ik hem te verkopen.

Toen ik naar de dealers ging, vertelden ze me dat het algemeen bekend was dat Renaults slecht presteren en dat niemand ze wil kopen.
En als ze hem dan toch kopen, dan gaat de prijs van de auto flink omhoog.

Met vriendelijke groet,
David M.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 8 maanden geleden #2068 door handmatig-mechanisch
Meld ze en publiceer je ervaring, of liever gezegd, je langdurige oplichterij, op alle websites over mechanica die je kunt vinden, want zoals het gezegde luidt: "zelfs nadat je verslagen bent, moet je weten hoe je de vijand goed kunt naaien."

Met vriendelijke groet