Zoek MDM

Bulletin

Rook uit de uitlaat

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19647 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Rook uit de uitlaat
Hallo vriend, ik wil graag weten welk model auto je hebt en hoeveel kilometer hij heeft gereden. Ik kan je helpen. Ik denk niet dat het een motorprobleem is, maar eerder een probleem met de timing van de pomp. De rook komt door het wassen van de cilinders. Probeer contact met me op te nemen. Ik wil graag weten waar je vandaan komt. Mijn naam is Daniel en mijn mobiele nummer is 03482 15416960.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19773 door handmatig-mechanisch
Hoi Daniel, ik weet niet waar je op doelt met je vraag over het model. In mijn e-mail vermeldde ik dat het een VW Suran diesel uit 2008 is. Ik weet niet zeker of meer informatie nodig is. De auto heeft 54.000 km op de teller. Ik kom uit General Alvear, Mendoza.
Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19781 door handmatig-mechanisch
Sorry, ik wilde je vragen welk injectiesysteem het heeft en ik heb het model erbij gezet, is het een Bosch EDC 1.4 of een EDC 15 en of je met een scanner werkt om de instelbare waarden van die pomp door te geven, wat een VP 37 is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19791 door handmatig-mechanisch
Hoi Luis. Hoe heb je de EGR-klep verwijderd? Als je het hebt gedaan door de vacuümbuis af te sluiten, raad ik aan om de EGR-klep te verwijderen en zelf een metalen blinde pakking te maken, zodat er geen verbinding met het inlaatspruitstuk is. Vervang vervolgens de EGR-klep, die alleen voor de show is.
Maak de pakking met dun plaatmetaal uit een blik plamuur of een blik dat je in huis hebt. Hij blijft vaak een beetje openstaan, wat die sterke, bijna verstikkende geur veroorzaakt.
Succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20169 door handmatig-mechanisch
Ik heb de EGR-klep verwijderd door een blinde pakking van plaatstaal te monteren, dus ik sluit uit dat het probleem daar vandaan komt. Ik ga proberen het injectiemodel te verifiëren.
Het vreemde is dat het niet continu is. Iets anders wat me is opgevallen, is dat ik met de Euro 4-diesel geen rook zie, tenminste niet van binnenuit. Een paar dagen geleden was ik in Chili, waar Euro 4-diesel niet verkrijgbaar is, en tijdens een lange afdaling was de rook die uit de uitlaat kwam indrukwekkend. Ik kon het in de spiegel zien. Maar toen in Argentinië, terwijl ik op Euro 4 reed, verdween het probleem ondanks de lange afdaling door de bergen. Het is echt een raadsel. Het andere probleem is dat de dealer me vertelt dat het niet nodig is om Euro 4-diesel te gebruiken; hij kan op gewone diesel rijden, maar de rook komt wel tevoorschijn. De auto
heeft 57.000 km op de teller; ik denk niet dat het een klepprobleem is. Het is onwaarschijnlijk dat er problemen zijn met de klepafstelling met zo'n lage kilometerstand; het is echt een raadsel.
Ik ben bang dat het gaat om lekkende injectoren, omdat daardoor de cilinders worden doorgespoeld en er dus voortijdige slijtage optreedt.