Zoek MDM

Bulletin

Rook uit de uitlaat

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19564 door handmatig-mechanisch
Rook uit de uitlaat Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden, ik heb een VW Suran diesel uit 2008, 1,9-liter motor, zonder turbo, 64 pk. Een tijdje geleden heb ik de EGR-motor gedeactiveerd omdat hij schokkerig was bij 1600 tpm, en ik dacht dat het met dat apparaat te maken kon hebben. Het probleem verbeterde enigszins, maar het verdween niet.
Al een tijdje merk ik dat wanneer de auto bergafwaarts rijdt en de motor als rem fungeert, hij op een gegeven moment begint te roken. Het is blauwe rook met een sterke geur. Als ik de auto stop en vanuit stationair toerental optrek, verdwijnt de rook.
Ook onder normale omstandigheden, wanneer ik de auto stop, blijft de geur die overblijft erg sterk, een karakteristieke geur van uitlaatgassen.
Ik weet niet of dit probleem te maken heeft met de EGR, de katalysator, of dat het een specifiek probleem met de brandstofinjectie is.
Als iemand me met dit probleem kan helpen, zou ik dat op prijs stellen, hoewel ik weet dat het niet makkelijk is om van een afstand een prognose te geven, vooral niet als het gaat om een delicaat onderwerp als dieselinjectie.
Bedankt en met vriendelijke groet

, Rodolfo

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19587 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Rook uit de uitlaat
Hoi Rodolfo.
Je probleem ligt niet bij de brandstofinjectie; die blauwe rook duidt op olieverbranding. Ik raad je aan om de klepveren of -geleiders te onderzoeken. Je zou dezelfde kleur rook moeten zien bij accelereren onder belasting en bij het schakelen. Succes,
Miguel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19623 door handmatig-mechanisch
Miguel, hoewel het klopt dat de blauwe rook duidt op olieverbranding, is het vreemde dat er tussen de olieverversingen geen verbruik merkbaar is. Het niveau op de peilstok daalt niet. Dit zou kunnen wijzen op een minimaal en niet merkbaar olieverbruik. Het vreemde is dat de blauwe rook wel merkbaar is bij afdalingen. Ik heb er niet op gelet tijdens plotseling accelereren of schakelen.
Groeten,
Rodolfo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19638 door handmatig-mechanisch
Hoi Rodolfo.
Je zegt dat het verbruik niet merkbaar is tussen olieverversingen. Daaruit volgt dat het probleem zich al meer dan 5.000 kilometer voordoet. Het lijkt zich alleen voor te doen bij overbelasting. Verbruik is onvermijdelijk. Elke oorzaak heeft zijn gevolg. De rook is hinderlijk en zal toenemen bij meer werk. Het is verstandig om de genoemde punten eens te bekijken. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19641 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, allereerst moet je de kalibratie van de kleppen controleren om te voorkomen dat ze te dicht staan. Het is daarom noodzakelijk om de specificaties van de fabrikant te raadplegen voor een correcte kalibratie. Als dit niet het geval is, is de volgende stap het controleren van de injectoren. Het is zeer waarschijnlijk dat er een lekt, wat dit soort rook produceert en bij stationair accelereren logischerwijs de overtollige brandstof snel verbrandt. Wat je niet hebt vermeld, is of het motorstoringslampje brandt. Zo ja, dan moet het systeem worden gescand om een nauwkeurigere diagnose te krijgen. Tot slot, als je de oplossing vindt, deel die dan zodat we die als ervaring kunnen gebruiken. Groeten en veel succes.