Zoek MDM

Bulletin

probleem met katalysatoren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19472 door handmatig-mechanisch
Probleem met katalysatoren Geplaatst door manual-mecanica
Goedenavond, ik heb een probleem met de katalysatoren van een Ford Explorer, want die heeft er geen. De informatie is als volgt:
Ford Explorer XLT uit 2000, 5-cilinder automaat (5R55E), 4,0L - 6 cil.
SOHC. VIN: 1FMZU73E1YZB14541.
IK BEN ER NAAR VERSCHILLENDE PLAATSEN GEWEEST, MAAR MEN WETEN NIET ZEKER HOEVEEL ER ZIJN. SOMMIGEN ZEGGEN DAT ER 2 ZIJN, ANDEREN 3, EN ANDEREN MAXIMAAL 4, EN DE EERSTE WAARHEID IS DAT IK ER TWIJFEL OVER HEB.
ER ZIJN TWEE GRIJZE ZUURSTOFSENSOREN BOVEN, ÉÉN AAN DE LINKERKANT EN ÉÉN AAN DE RECHTERKANT. ER IS ÉÉN
BLAUWE SENSOR EN EEN OVERBRUGGENDE SENSOR ONDER IN HET MIDDEN.
Ze zeggen dat er OBDII-katalysatoren in zitten, maar ik weet niet echt of die nodig zijn. Ze zijn allemaal hetzelfde of niet. Ze hebben me twee verschillende types laten zien: een kleine ovale waarvan ze zeggen dat die bovenop moet, maar ik weet niet aan welke kant, en een grotere die in het midden hoort.
Ze zijn van het merk Magnaflow.
Ik weet ook niet of de twee blauwe sensoren wel of niet aangesloten zijn en hoe ze in het midden zitten. Ik denk dat er één vóór en één ná de katalysator in het midden zit.
Heel erg bedankt voor je tijd en waardevolle hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19557 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: probleem met katalysatoren
Goedenavond, kijk, ik heb een Ranger uit 2000 met een 4-liter motor en deze heeft twee katalysatoren. Deze zitten aan de passagierskant en er zit één sensor vóór en één sensor ná de katalysatoren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.