Zoek MDM

Bulletin

Nissan Xtrail draait op en neer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19373 door handmatig-mechanisch
Nissan Xtrail draait op en neer Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een probleem met een Nissan Xtrail turbodiesel 2.2 uit 2005. Als ik hem koud probeer te starten, heeft hij moeite totdat ik hem een boost geef. Hij start. Ik moet hem een tijdje op toeren laten draaien zodat hij niet afslaat, maar dan blijven de wijzers van de toerenteller op en neer gaan tijdens het toerental. Wat is de oorzaak? Ik heb hem laten uitlezen en er zijn geen fouten. Hij is afgesteld, olie- en luchtfilters zijn vervangen, nieuwe olie, bougies, EGR is gereinigd, koolstof is verwijderd en het probleem is nog steeds hetzelfde. Ik maak me zorgen. Kan iemand me alsjeblieft helpen? Ze zeggen dat het een probleem met de injectie of de injectiepomp zou kunnen zijn, maar misschien is het iets anders, iets simpels, en heb ik het nog niet gemerkt. Deze auto's zijn erg ingewikkeld en duur, soms moeten reserveonderdelen uit Japan worden besteld. Ik zou jullie hulp op prijs stellen.:(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19376 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Xtrail toeren op en neer
Laat de luchtmassameter en gaskleppotentiometer controleren. Als die in orde zijn, moet je waarschijnlijk de brandstofinjectie gaan controleren.
Je kunt ook een flesje dieselreinigingsmiddel toevoegen, maar als het niet schokt, denk ik niet dat het vuil is.

Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden - 14 jaar en 7 maanden geleden #19377 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Xtrail toeren op en neer
Bedankt Diego, maar ik zou graag willen dat je me, als het niet te veel moeite is, uitlegt wat de potentiometer en de flowmeter zijn. Misschien weet ik de technische benaming niet omdat ik niet genoeg ervaring heb, en weet ik ook niet waar ze in de motor zitten. Ik zou de informatie erg op prijs stellen, want ik leer graag van experts zoals die op deze forums, die beginners zoals ik helpen. Alvast bedankt :)
Laatst bewerkt: 14 jaar 7 maanden geleden door . Reden: Naamfout

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden - 14 jaar en 7 maanden geleden #19379 door handmatig-mechanisch
Sorry, je naam is Diego. Sorry, maar ik heb je naam verkeerd gelezen. Bedankt voor je informatie. Ik heb de naam David al gecorrigeerd naar Diego. Deze auto maakt me gek. Sorry.
Laatst bewerkt: 14 jaar 7 maanden geleden door . Reden: Naamfout

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19380 door handmatig-mechanisch
De luchtmassameter is een sensor die de hoeveelheid lucht meet die het inlaatspruitstuk binnenkomt en deze informatie naar de ECU stuurt, zodat deze de juiste hoeveelheid diesel kan inspuiten. Hij bevindt zich naast het luchtfilter en is meestal aan dezelfde kast vastgeschroefd als onderdeel van de slang, en heeft een connector.

De gaskleppotentiometer vervangt de gaskabel die oudere auto's hadden. Hij bevindt zich aan het uiteinde van het pedaal en is verantwoordelijk voor het doorgeven van de pedaalpositie aan de ECU; een defect hierin kan ertoe leiden dat de motor automatisch accelereert.

Deze onderdelen gaan in veel auto's niet kapot wanneer de motor in werking treedt.

Ik hoop dat ik u kan helpen. Succes.