Zoek MDM

Bulletin

Astra GLS met een probleem... help meeee!!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #19258 door handmatig-mechanisch
Astra GLS met een probleem... help! Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een klein probleempje! Ten eerste, mijn auto is een Chevrolet Astra uit 2001, 2.0 turbodiesel. Nou, het probleem begon een paar dagen geleden. Eerst zag ik dat het lampje op het dashboard ging branden, wat aangaf dat er een probleem was met de brandstofpomp. Het lampje ging een tijdje branden en ging dan weer uit. Toen ik gas gaf om te rijden, voelde het zwaar aan. Mijn turbo leek ermee te stoppen. Eerst dacht ik dat het de turbo was die een probleem had. Ik bracht de auto naar een vriend die monteur is en hij vertelde me dat de turbo in orde was. Dat was niet het probleem! Hij vertelde me dat het de brandstofpomp was, maar de auto rijdt heel goed. De motor maakt geen andere geluiden, hij toetert niet, helemaal niets! Het enige wat hij mist is vermogen bij het starten. Het lampje van de brandstofpomp op het dashboard gaat een tijdje branden en gaat dan weer uit. Het gaat alleen uit als ik in de eerste versnelling start en harder dan 50 km/u rijd. Kan iemand me vertellen wat het probleem zou kunnen zijn? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19279 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Astra GLS met een probleem... helpeeeeees!!!!
Uit wat je zegt, komt dit normaal gesproken alleen voor in de lagere versnellingen. Ervaart u toevallig meer rook dan normaal uit de uitlaat? Zo ja, welke kleur heeft die? Het is vooral wanneer u er harder op trapt dan normaal. Lijkt het erop dat hij op heuvels wat vermogen verliest?
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19280 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Astra GLS met een probleem... helpeeeeees!!!!
Weet je, er komt geen rook uit, helemaal niet! Ik denk dat het iets elektrisch is, ik bedoel, omdat de turbo niet werkt, het is niet omdat hij kapot is of zoiets...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19302 door handmatig-mechanisch
Kijk naar de zekeringen en aansluitingen op de motor. Als ze aangesloten zijn, controleer dan of er geen pinnen loszitten of soldeerpunten gebroken zijn. De connectoren kunnen meestal verwijderd worden. Zorg ervoor dat je weet hoe de draden zitten als je er een kwijtraakt.
Welk symbool zie je?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19342 door handmatig-mechanisch
ZORG BIJ DIESELVOERTUIGEN VOOR DE FILTERS. PROBEER EEN NIEUW BRANDSTOFFILTER. ALS DEZE VERSTOPT ZIJN, KAN DIT VERMOGEN VERLIES BIJ HET STARTEN EN BIJ HET RIJDEN. ALS U DE AUTO SNELLER WIL LATEN RIJDEN, LET ER DAN OP OF U WATERDEELTJES AANTREKT DOOR HET OUDE FILTER IN EEN SCHONE EN DROGE RESERVOIR TE LEGEN. EERLIJK WEET IK NIET WELK WAARSCHUWINGSLAMPJE ER GAAT, MAAR IN DIESELVOERTUIGEN IS ER EEN WAARSCHUWINGSLAMPJE VOOR DE BRANDSTOFAFVOER DAT GAAT BRANDEN ALS HET VOCHTIGHEID OF WATER DETECTEERT.