Zoek MDM

Bulletin

hier weer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19191 door handmatig-mechanisch
Hier weer Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, hoe gaat het met jullie? Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn twee vragen. Hier is er nog één. Ik heb een nieuwe bobine voor de Corsa gekocht. Er komt wel stroom binnen via de connector, maar er komt geen vonk uit de bougies. Zou het kunnen dat de naaf niet goed is? Kan iemand me helpen? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19200 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hier weer
Hallo, je moet het neutrale punt van het ontstekingsblok controleren. Dit punt wordt bereikt door de kleppen van de vierde zuiger te kruisen, waarna de eerste ontploft. Je controleert met een tester de massa van een van de drie kabels die het blok heeft, door de motor precies op het door mij aangegeven moment te laten draaien totdat het blok de massa bereikt. Dit is de test van het ontstekingsblok dat de bobine bekrachtigt. Ik hoop dat het werkt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19367 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hier weer
:lachen: Heel erg bedankt, Moth. Weet je, ik heb het neutrale punt gecontroleerd en er gebeurde niets. Ik volgde de kabel van de sensor die de toeren telt en ontdekte een p... doorgesneden kabel, dat was het probleem. En het mooiste is dat ik, wetende dat de bobine defect was tijdens het verwarmen, vergeten was hem te vervangen. Ik ben naar mijn werk gegaan en je weet niet hoeveel het me gekost heeft om daar te komen. Maar goed, ik heb de nieuwe er al op gezet, de auto is erg goed. Heel erg bedankt voor je bijdrage, het was erg nuttig voor me. Heel erg bedankt, veel succes.