Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET DE BRANDSTOFMETER VAN DE HYUNDAI ACCENT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19179 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN MET DE BRANDSTOFMETER VAN DE HYUNDAI ACCENT Gepubliceerd door manual-mecanica
VRIENDEN, IK HEB EEN PROBLEEM MET DE BRANDSTOFMETER VAN MIJN HIUNDAI ACCENT PRIME UIT 2006. HIJ WERKT SLECHT OMDAT DE NAALD AANDUIDT WAT HIJ WIL. SOMS MARKEERT HIJ EEN HALVE TANK. NA EEN TIJDJE MARKEERT HIJ EEN 0 TANK OF EEN KWART TANK. DE EERSTE WAARHEID IS DAT HIJ MIJ NOOIT VERTELT HOEVEEL IK ER ECHT NODIG HEB. DE BRANDSTOFMETER IN DE TANK IS VERVANGEN DOOR EEN NIEUWE, MAAR DIT HEEFT HET PROBLEEM NIET OPGELOST. VRIENDEN, IK HEB ALSJEBLIEFT HULP NODIG, OMDAT IK HIERDOOR OP EEN KANS ZONDER BRANDSTOF HEB GEWEEST EN IK MOET ELK MOMENT TANKEN OM TE VOORKOMEN DAT IK ZONDER BRANDSTOF KOMT.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19181 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE BRANDSTOFMETER VAN DE HYUNDAI ACCENT
Hallo.

Ik neem aan dat je de hele vlotter in de tank hebt vervangen. Zo ja, en afgaande op de symptomen die je beschrijft, lijkt het een incidenteel probleem te zijn. Het zou de bedrading kunnen zijn die van de meter in de tank naar het dashboard loopt. Je zou tests moeten uitvoeren en ze in delen uit kunnen schakelen. Kijk naar dezelfde connector die op de vlotter zit. Maak deze indien nodig schoon. Vervolgens moet je de draden aan de dashboardzijde identificeren en daar tests uitvoeren om de hele kabelsectie uit te sluiten. Een technicus zou dit zonder problemen kunnen doen. Als je vragen hebt, ben ik er voor je...
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19183 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE BRANDSTOFMETER VAN DE HYUNDAI ACCENT
Bedankt nsantacruz, ik hoop dat ik dit probleem kan oplossen. Het enige wat veranderd is, is de float, maar ik zal doen wat je me zegt. Ik hoop dat ik dit voor mij erg ingewikkelde probleem kan oplossen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19194 door handmatig-mechanisch
Ik weet niet of je mechanische of elektronische kennis hebt. De test die ik voorstel is om de vlotter aan de zijkant van het dashboard los te koppelen en daar weerstanden te plaatsen om te zien hoe de brandstofmeter of -wijzer verandert. Over het algemeen varieert de weerstand van de brandstofmeter van 100 tot 250 ohm. Als je bijvoorbeeld een weerstand van 100 ohm plaatst, zie je een indicatie dat de tank vol is. Door de weerstand geleidelijk te verhogen, zou de wijzer moeten dalen.
Je moet deze test geduldig uitvoeren. De wijzers van de brandstofmeter op het dashboard hebben een klein mechanisch systeem dat ervoor zorgt dat ze langzaam van positie veranderen. Dit voorkomt dat de meter de beweging van de brandstof in de tank weerspiegelt met de beweging van de auto.
Het punt is dat als je de test met de weerstanden uitvoert en de meter op het dashboard niet goed reageert, je zou moeten beginnen te denken dat het probleem in het dashboard zelf zit. Ik hoop dat ik je enigszins heb kunnen helpen. Ik ben er voor je als je iets nodig hebt.
Met vriendelijke groet.