Zoek MDM

Bulletin

Automatische transmissieolie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18099 door handmatig-mechanisch
Automatische transmissieolie Gepubliceerd door manual-mecanica
Guayaquil, 24 december 2010

Een monteur van een smeerbedrijf en distributeur van benodigdheden voor automatische transmissies vertelde me dat Mercon III in sommige auto's werd gebruikt en dat tijdens een ritje op de Carretero, met hoge snelheid, het oliereservoir van de transmissie plotseling barstte. De eigenaar van het smeerbedrijf wilde, ondanks dat hij van het probleem wist, niet overstappen op Mercon V, maar dankzij een Ford-instructeur deed hij het later toch. Dit bedrijf biedt ook reparatieservices voor automatische transmissies aan, dus de eigenaar maakte zich er niet druk om of de nieuwe auto's beschadigd raakten, en de klanten wisten gewoon niet wat er gebeurd was, en de eigenaar hield zich van de domme en gaf de auto of de bestuurder de schuld.
Ik kwam hierachter nadat ze Mercon SP in mijn TrailBlazer uit 2005 hadden gedaan, en ik maak me zorgen dat het niet de juiste olie is, aangezien er in de handleiding DEXRON III staat.
Ik dacht dat het een serieuze smeerbedrijf was, maar ik realiseerde me dat dat niet zo was, vandaar mijn angst.
Kunt u mij vertellen of MERCON SP goed of gevaarlijk is voor mijn Trailblazer uit 2005?
Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18199 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Automatische transmissieolie
Hallo vriend, je hebt eigenlijk twee opties voor automatische transmissies: Dexron 2 of Dexron 3. Het probleem is dat Dexron 2 geschikt is voor stuurbekrachtiging. Ik raad je aan om deze te vervangen door Dexron 3, zodat deze op de lange termijn niet in de koppelomvormer centrifugeert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18226 door handmatig-mechanisch
Bedankt, maar nu heb ik een groter probleem. Volgens de website en.wikipedia.org/wiki/DEXRON staat er:

DEXRON III is niet compatibel met de meeste transmissiesystemen en het gebruik ervan kan transmissieschade veroorzaken.
Alle licenties voor DEXRON III-olie zijn eind 2006 verlopen en worden niet verlengd.
General Motors ondersteunt alleen het gebruik van DEXRON-VI voor gebruik in Hydra-Matic-transmissies.
Hoewel het gebruik ervan niet wordt aanbevolen en ernstige ongelukken heeft veroorzaakt, wordt DEXRON III nog steeds op de MARKT verkocht onder de afgekorte namen Dex/Merc en D/M, en General Motors accepteert het niet.
DEXRON-VI werd in 2005 geïntroduceerd, maar niet voor stuurbekrachtiging of handgeschakelde transmissies.

Klopt dit?
Dex is de afkorting van Dexron,
Merc is de afkorting van Mercon.

En als dit nieuws klopt, kan ik DEXRON III niet gebruiken in mijn Trailblazer, dus welke moet ik nu gebruiken?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18230 door handmatig-mechanisch
Vriend
, ik zeg je dat de transmissie van je auto de 4L60E is
en dat deze transmissie uitstekend werkt met de Dexron III. Vergeet echter niet dat je altijd het versnellingsbakfilter moet vervangen wanneer je de olie ververst. Mercon SP-olie wordt daarentegen alleen aanbevolen voor de Ford 6R60 en 6R75 transmissies, Mercon V voor:boos: de transmissies 5R55E, W, N, S en de Ford 4R75E. Als je Mercon in je versnellingsbak wilt gebruiken, moet je Mercon R gebruiken, dat is de olie die voldoet aan de viscositeits- en vlampuntspecificaties.

Groeten,
Humbero

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18234 door handmatig-mechanisch
Nou, bedankt Humberto, maar ik heb nu vier vragen en ik zou graag willen dat u ze oprecht beantwoordt als iemand die er verstand van heeft:
1.- Wat is het kookpunt en de viscositeit die de olie moet hebben om acceptabel te zijn voor de automatische transmissie van mijn Trialblazer uit 2004-2005?
2.- Stel dat ik geen MERCON R maar MERCON SP gebruik, wat kan er dan gebeuren op de snelweg bij 100 km/u?
3.- Ik heb de verpakking van de MERCON SP van de fabriek gecontroleerd en nergens staat het kookpunt of de viscositeit vermeld. Hoe weten wij autobezitters dan welk type transmissieolie we in onze auto's mogen doen als we naar een garage gaan, de service inhuren en daar de juiste olie krijgen?
4.- Wat vindt u van de eigenaren van bedrijven die automatische transmissieolie verkopen en ook dezelfde automatische transmissies repareren, maar die olie gebruiken die niet geschikt is voor uw auto? Hoe zou u deze bedrijven definiëren? Is er een manier om dit te vermijden?
Bedankt voor uw antwoorden en die van andere deskundigen.