Zoek MDM

Bulletin

Neon 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17113 door handmatig-mechanisch
Neon 2000 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik hoop dat u mij een mening kunt geven.
Ik heb een Dodge Neon uit 2000. Ongeveer een jaar geleden heb ik de thermostaat verwijderd omdat die vastzat en oververhit raakte, althans dat gaf het dashboard aan. Momenteel verbruikt de auto erg snel water of antivries. Er zijn geen lekkages. De watertank waar hij wordt bijgevuld, kookt echter wel erg hard en blijft water verbruiken. Wat denkt u dat dit zou kunnen zijn?
Ik zou uw mening of diagnose op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18119 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Neon 2000
Hallo, ik hoop dat ik je kan helpen. Meestal start de elektromotor wanneer de watertemperatuur bijna kookt. De stoom die daarvoor vrijkomt, zorgt ervoor dat het waterpeil daalt. Het beste zou zijn om een sensor te gebruiken die de elektromotor start en weer uitschakelt. Deze bevindt zich in de radiator en registreert de temperatuur om de elektromotor te starten. Mogelijk moet je er een uit een andere auto plaatsen. Ik heb het met een Renault 9 gedaan voor hetzelfde probleem. Ik hoop dat dit helpt. Knuffels, succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18238 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Neon 2000
Hallo, kijk, in dit geval zouden we moeten onderzoeken of er een probleem met de cilinderkop is, voor zover ik weet.
Kijk, als de motor helemaal koud is, verwijder dan de radiatordop, vul koelvloeistof bij tot aan de rand en start de motor. Als je belletjes ziet, is het probleem opgelost! Ik hoop dat dat niet het geval is.
Met vriendelijke groet