Zoek MDM

Bulletin

De Renault Trafic wil niet accelereren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15916 door handmatig-mechanisch
Renault Trafic wil niet accelereren. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, mijn naam is Oscar en ik ben nieuw hier. Ik heb een Renault Trafic, 2.5 dCi 140. Twee weken geleden is de turbo vervangen en in eerste instantie leek alles in orde, maar een week later is de multiriem gebroken – een goedkope reparatie. Het probleem is dat de auto wel start, stationair draait op 1200 toeren en het gloeibougie-lampje brandt, maar hij trekt niet op. De monteur weet het ook niet meer en heeft geen idee wat er mis is. Uiteindelijk heb ik de auto zelf meegenomen om er even naar te kijken. Heeft iemand anders dit probleem ook gehad of weet iemand wat er mis zou kunnen zijn? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15948 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Renault Trafic accelereert niet
Hallo, ik ben Alex. Het probleem is dat er een foutcode (DTC) in uw auto is opgeslagen. U moet deze wissen en het daarna opnieuw proberen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15949 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Renault Trafic accelereert niet
Als je weet wat het probleem is, laat het me dan weten en ik help je

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #16035 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, even een korte uitleg over het Renault-probleem. Ik ben ermee naar de Renault-dealer geweest en ik denk dat ze er helemaal niets van snappen. Ze vertelden me dat om te beginnen alle elektrische kabels van de motor vervangen moeten worden, omdat ze vervuild zijn met olie en kortsluiting veroorzaken. Daarna zouden ze wel uitzoeken wat er precies kapot is. Met andere woorden, ik moet tussen de € 2.000 en € 3.000 uitgeven om erachter te komen wat er kapot is en of het gerepareerd kan worden. Wat vinden jullie ervan? Het klinkt allemaal als onzin.
Is het normaal dat ze alle motorkabels moeten vervangen om te ontdekken wat er mis is? Tot nu toe hebben ze me al € 165 in rekening gebracht, alleen maar om te zeggen dat ze niet weten wat er mis is en dat ze het pas kunnen vinden als ik nog eens € 2.000 of zo uitgeef. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Kan een olielek echt alle kabels beschadigen? Met 140.000 km op de teller is reparatie de moeite waard, want ze zeggen dat, hoewel ik de distributieriem 20.000 km geleden heb vervangen, deze toch vervangen moet worden als er olie in zit, wat nog eens €500 kost. Bedankt voor alles.