Zoek MDM

Bulletin

Bosch benzinepompen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #12246 door handmatig-mechanisch
Bosch benzinepompen Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo collega's, ik ben technisch adviseur voor Bosch Costa Rica. Ik heb talloze problemen gehad met onze benzinepompen en ik heb informatie nodig over de problemen die zich hebben voorgedaan en hoe deze zijn opgelost. Mijn probleem is met name dat de pomp, bij een zeer hoge temperatuur (60 of 70 graden Celsius), ondergedompeld in de brandstoftank, de neiging heeft om druk te verliezen tot deze nul bereikt, waarna het voertuig logischerwijs stopt (uitschakelt). Bedankt voor jullie hulp en opmerkingen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #12251 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Bosch brandstofpompen
Hallo vriend, ik heb dit probleem maar twee keer gehad. Het ging kapot in een Ford Mondeo uit 2005 en een Chevrolet Corsa Classic uit 2004. Daarna heb ik nooit meer problemen gehad met de Bosch-pompen. Dit betekent niet dat deze problemen niet bestaan. Misschien is een defecte partij uit de fabriek de oorzaak van deze problemen. Met vriendelijke groet. :cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #12263 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Bosch brandstofpompen
Hartelijk dank voor de informatie. Ik zal u vertellen wat er hier gebeurt: monteurs in Costa Rica zijn onprofessioneel en daardoor overmoedig. Dit heeft ertoe geleid dat we niet de juiste maatregelen hebben genomen bij het vervangen van een brandstofpomp, zoals het reinigen van de tank, het vervangen van het voorfilter (PASCON), het vervangen van het filter, het controleren van de drukregelaar, het reinigen van de injectoren en een aantal andere zaken die wel gecontroleerd worden. Helaas, wanneer een monteur de pomp vervangt en deze niet de juiste druk levert, is het eerste wat hij doet de pomp terugsturen naar de leverancier, met de bewering dat de pomp defect is. Dit heeft een slechte sfeer onder hen gecreëerd. We willen een einde maken aan bepaalde mythes die veel mensen over onze pompen verspreiden. Ik zou alle mogelijke reacties op dit forum waarderen.