Zoek MDM

Bulletin

Hoe test ik de bobine van een Peugeot 307 2002 2.0i benzinemotor?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #36627 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe test ik de bobine van een Peugeot 307 2002 2.0i benzinemotor?
Bedankt voor je reactie, ik heb hem eindelijk laten nakijken en ze vertelden me dat het defect was. Het vreemde is dat de auto start en cilinders 1 en 2 niet goed branden, de lampjes zijn zwart en hij heeft geen vermogen. Voor zover ik weet werken de bobines 1 en 4, 2 en 3 wel, maar deze bobine is er maar één. De compressie is in alle cilinders gelijk, de injectoren zijn in orde. Ik heb zelfs de 1 en 2 vervangen door de 3 en 4, en de 1 en 2 geven me altijd problemen. Ik stuur je hier foto's en als iemand een soortgelijk probleem heeft, reageer dan gerust.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36839 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe test ik de bobine van een Peugeot 307 2002 2.0i benzinemotor?
Begin met eenvoudige tests zoals jij hebt gedaan (het vervangen van de injectoren). Ik had een soortgelijke storing bij een Nissan Quest en het waren de bougiekabels. In jouw geval zouden het de jumpers of connectoren van de bougie zijn.

Soms gaan de bougies kapot, maak ze dan ook schoon en kalibreer ze opnieuw. Als je ze niet hebt gekocht, verplaats ze dan om het effect van de test te zien.

Je kunt ook een scanner gebruiken om te zien of er een probleem is met de sensorgeschiedenis, want het kan ook een intermitterende storing van een sensor zijn, aangezien deze de tijd kan vervroegen of vertragen.

Ik ben geen expert, maar ik hoop dat het je een beetje helpt. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 6 dagen geleden #36956 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord, we denken er eigenlijk hetzelfde over. Ik heb de injectoren anders geplaatst, de bougies vervangen door nieuwe. Ik heb een gebruikte bobine gevonden, die heb ik erin gezet en deze keer werkten cilinder 2 en 3 wel, dus ik heb gevraagd of ze hem konden vervangen door een andere.
De bobine die ze me stuurden had ook die storing, wat ik nogal vreemd vond. Dus heb ik het geprobeerd met een andere bobine van een Hyundai Accent uit 2002. Ik heb de connectoren opnieuw aangesloten en hij probeerde bij de eerste poging wel aan te slaan, maar toen sloeg hij alleen maar terug. Toen heb ik de gekochte bobine erin gezet en als door toverkracht startte hij gelijkmatig. Wat de scanner betreft, die gaf me verschillende gegevens: klopsensor, luchtsensor, lambdasonde, storing in cilinder 1 en 2, storing in cilinder 4, storing in de katalysator.
Daarvan heb ik geen enkele sensor vervangen, want toen ik ze doorgemeten had, waren ze in orde.
Uiteindelijk, toen hij soepel startte, heb ik hem opnieuw gescand en alle foutcodes gewist en ze gaven geen nieuwe codes meer. Tot op heden is het al 3 dagen niet meer vastgelopen. Ik hoop dat ik geen fouten meer krijg. Heel erg bedankt allemaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 5 dagen geleden #37003 door handmatig-mechanisch
Originele bobine of gewoon Chinese? De Chinese is bagger. Bij alle voertuigen moet je oppassen: er is maar één bobine, maar die werkt intern als twee. Als het alleen die cilinders zijn, sluit je een sensorprobleem uit, aangezien alle vier in dezelfde staat zouden zijn. Als het alleen die twee zijn, dan is er een bobineprobleem, dan is de vonk erg slecht en brandt het mengsel niet goed.