Zoek MDM

Bulletin

Renault Trafic 1.9 diesel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18526 door handmatig-mechanisch
Renault Trafic 1.9 Diesel Gepubliceerd door manual-mecanica
1) Ik wil graag weten of de kleppen van mijn Trafic uit 1999 afgesteld kunnen worden. De monteur heeft een compleet nieuwe cilinderkop gemonteerd en
hij zegt dat de kleppen alleen afgesteld kunnen worden vóór de assemblage en sluiting van de motor. Het probleem is dat ik nog steeds veel lawaai hoor, hoewel hij goed loopt. Kan iemand mij een oplossing geven voor het probleem dat mijn Trafic helemaal niet start als hij warm is en bijna normaal als hij koud is? Hij start alleen goed als hij warm is, als ik hem twee keer 5-6 seconden laat warmdraaien. De gloeibougies zijn nieuw en origineel van Bosch, maar hij start nog steeds even slecht als voorheen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18530 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Trafic 1.9 diesel
Hallo, zie je, sluit allereerst uit dat het probleem dat hij niet start als hij warm is vrijwel zeker niet bij de kleppen ligt. Nu, uit wat je vraagt over de afstelling, moet je in feite eerst meten, elke klep noteren, en vervolgens de riem demonteren, de nokkenas verwijderen en de precisiesleutels vervangen. Met andere woorden, ik hoop dat je succes hebt en me kunt vertellen welk motortype je hebt: F8Q of F9Q, K9K, Q9MR. :S

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden - 14 jaar en 7 maanden geleden #18562 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. Het punt is dat ik niet weet wat voor type motor het is. Ik weet alleen dat het een 1,9 liter motor zonder turbo is en dat de Cangoo er ook bij zat, maar ik ga dat even controleren. Maar dat is nog wel het minste. Het is alleen het lawaai. Integendeel, hij start niet goed als hij warm is. Dat is een probleem. Volgens een elektricien daalt de spanning naar 10 volt op het moment dat je hem start en de startmotor draait zonder dat hij start. Hij zegt dat de spanning laag is. Aangezien de accu (Willard) 75 ampère is, net als de startmotor (origineel), heb ik er nieuwe in gezet. Verder heb ik de injectietechnicus geraadpleegd en hij vertelde me dat het daar niet vandaan kan komen, want hij loopt als een zonnetje. Hij rookt zelfs niet. Hij heeft hem op de pc aangesloten en alles is klaar en in orde.
Laatst bewerkt: 14 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18564 door handmatig-mechanisch
Het is f8q van wat ik op het net kon lezen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18576 door handmatig-mechanisch
Hallo, u bent een Lucas-rotatiepomp aan het installeren. Controleer of deze een startmodule of een spoel (elektroklep) heeft. Zo ja, dan gaan ze meestal kapot als ze warm worden (ze verliezen vermogen en beperken de dieselstroom). Als er een module aanwezig is, moet u de pomp verwijderen en de module en de pomp controleren.