pollilla schreef:Hallo, u zult zien dat u eerst moet nadenken over het motormanagementsysteem, zoals de ECU, enz. Dit type motoren heeft een meerpuntsklep en diverse sensoren. U zou de 1.4 turbomotor 146A8.000 kunnen installeren en dan moet u het L 3.1 JETRONIC-injectiesysteem installeren.
Het vonk- en mengseltoevoersysteem is al geregeld, de motor zou worden uitgerust met een programmeerbare injectie, ik krijg alle sensoren en de bobines ook voor een goede prijs en het zijn goede bobines, het enige wat mij echt beperkt is dat ik een motor wil die een goede basis vormt om hem voor te bereiden, eveneens zou ik de turbine hier kopen, want daar krijg ik ook variatie.
Wat mij interesseert is alleen het gesloten motorblok. Niets meer.
Het idee is niet om een 1.4 te kopen, aangezien hier 1.6's en wat grotere cilinderinhouden worden gebruikt, en er goede ontwikkelingen zijn, dus het zou contraproductief zijn om de zaken te compliceren door een 1.4 te introduceren. Het idee zou zijn om ook een Fiat met een 2.0 of grotere cilinderinhoud te introduceren. Hoe groter de cilinderinhoud, hoe beter, en het zou mooi zijn als het een Fiat was, zodat we de carrosserie en de auto van hetzelfde merk konden hebben, aangezien mixen niet mijn ding is.
De vraag is: welke motor raad je aan? Welke grote Fiat is er in Europa? Bestaat er zoiets als een 2.4? Een 2.5 benzinemotor? En als hij met een fabrieksturbo komt, is dat nog beter, zelfs als hij geen turbine heeft.
Bedankt